چرا وب سایت شخصی داشته باشیم ؟

زمان مطالعه 4 دقیقه.

آیا داشتن وب سایت شخصی یا وبلاگ خوب است ؟

سوال اصلی که در ذهن همه ما شکل گرفته این که یه فردی رو دیدیم که وب سایت شخصی داشته و خب سایتش هم قالب جذابی داشته وبعد هم ما تصمیم گرفتیم که شروع کنیم به سایت ساختن احتمالا هم یه سرچی تو گوگل کردیم و یه سری منابع از جمله سیستم مدیریت محتوا مختلفی مثل وردپرس رو هم پیدا کردم اما هنوز سوال اصلی برای داشتن وبسایت یا وبلاگ میتونه این باشه که من دقیقا برای چه کاری سایت میخوام ؟

  1. اگر خب قصد ما نشون دادن رزومه باشه که من پیشنهادم لینکدین هست که هم ساده و هم راحت هست بدون هیچ هزینه و دردسری و میتونیم درش ثبت نام کنیم .
  2. اگر قصدمان این هست که یه مقداری حرفه ای تر کار کنیم و یه سایت برای معرفی خودمون داشته باشیم کافیه یه دامنه و یه هاست بخریم و بعد وب سایت شخصی خودمون رو با انتخاب قالب های زیبا از سایت های مختلف درست کنیم .

 

 

اما موضوع مورد بحث من درمورد هیچ یک از این موراد نیست !!

ارزش یک وب سایت شخصی یا وبلاگ شخصی جدای از ایجاد شان و منزلت ارزش ساختاری است که برای ما میسازد .

 

ساختار هایی که وبسایت شخصی میسازد

چرایی داشتن وب سایت

درست است که وب سایت شخصی صرف یک وب سایت است و ما میتوانیم به اطرافیان مان نشان دهیم که یک وب سایت داریم اما واقعا این که بخواهیم کمی عمیقتر به موضوع نگاه کنیم شاید درک بیشتری از مورد که یک وب سایت تاثیر زیادی رو زندگی ما دارد را پی ببریم .

 

وب سایتی که میسازیم زندگی ما را خلق میکند نوشته های ما منسجم تر و دوستان پیدا میکنیم که نظر هایشان باعث رشدمان میشود

 

در وب سایت شخصی خودمان ساختار مند میشویم :

یکی از موضوعات مهم که همه ما از ان رنج میبریم نبود یک ساختار منسجم است تقریبا همه ما از سطحی ترین اطلاعات و عمیق ترین آن را درک میکنیم اما هیچ وقت به این موضوع فکر نمیکنیم که چرا با وجود این همه اطلاعات هنوز چیز خاصی نیستیم ، من  فکر میکنم اصلی ترین دلیل حاشیه هست این که سوالی که باید همیشه بپرسم این است که چه چیزی در چه زمانی برای ما مناسب است ؟ در مورد خود من میتوان گفت وقتی به مرحله ای رسیدم که نیاز بود تحقیقات عمیق و منسجی در رابطه با موضوعاتی که نیازم بود انجام بدهم . به همین دلیل هم شروع کردم به نوشتن مسیر های یادگیری .

 

اصل اشتراک گذاری در وب سایت شخصی ما‌را قوی میکند :

یکی از واقعیت هایی که باید بهش توجه کنیم یک طرفه به قاضی رفتن است . اگر ما یک یک سری دیتا برای تحلیل داشته باشیم و این جا تصمیم گیرنده خودمان باشیم میتوانیم این منابع را به هر صورت که میخواهیم تفسیر کنیم همان که در موضوع تفاوت های یادداشت های فردی و انلاین گفتم . این که بخواهیم منابع را برای دیگران شرح دهیم خودش سخت است چون نیازمند میشوم که به‌طور جدی مطالعه کنیم و با دست پر به سخنرانی بپردازیم اما اگر صرفا دی یک گوشه ای به خواندن مطالب مشغول شویم به راحتی و بدون دغدغه نقد به تفاسیر اشتباه و قضاوت زود هنگام میرسیم .

 

با داشتن وب سایت خودمان را بهتر میشناسیم :

وقتی به ما بگونید فرصت داری برای کلی از یوزر های صحبت کنیم شاید دیگر مثل یک سخنرانی 1 الی چند ساعته مطالبمان را فیلتر گذاری نکنیم ، نکته جالب همین جاست که با نوشتن در وب سایتمان میتوانیم به عمق بعدهایی از شخصیت خودمان برسیم چون در این جا زمان و کیبورد برای نوشتن ازاد هست تفاوتی ندارد که یک سطر بنویسیم یا یک خط در هرصورت یک کاربرگذری از سئو ناقص سایت ما رد خواهد شد و شاید هم از رنک یک گوگل سر در بیاوریم اما وقتی نوشته هایمان را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد عمق شخصیت ما دوست دارد به چه چیزی بپردازد و ایا ما از پرداختن به آن رضایت داریم ؟ دیگران چطور ایا ان پرداختن را صحیح میدانند ؟

 

فرزندان ، نوه ها و ، کسانی که صد سال بعد وب سایت مارا میخوانند :

در مورد تیم برزلی که خالق وب بود جمله ای در صفحه درباره من خودم نوشتم و ان جا نیز نقل مشهوری رو از او نقل قول کردم که این جا با کمی تخلیص به آن اشاره میکنم . فرزندان و نوه ها و حتی کسی که در 200 سال اینده مقاله از شما خوانده و یا مشتاق به شناختن شما شده کافیست url  سایت شما را تایپ کند تا بعد از آن وارد نوشته و تفکر و زندگی شما شود از همان جا نیز میتواند به مسیر فکری شما پی ببرد و حتی یک کامنت بزارد و نظرش را نسبت به فکر شما دز 200 سال قبل بگوید.(گرچه نیستیم که بخوانیم اما میخوانند و نیتجه میگیرند )

 

این ها گوشه از منافع داشتن یک وب سایت شخصی بود علاوه بر این به قول محمدرضا شعبانعلی زمان به دیگران هدیه میکنم و این هدیه کردن میتواند در اختیار قرار دادن ایده ها مطالب و راهنمایی برای رسیدن به یک هدف یا حل یک مشکل باشد .

 

 

برای شاختم به صفحه درباره من و در صورت ارتباط به صفحه تماس با من مراجعه کنید.

2 دیدگاه روشن چرا وب سایت شخصی داشته باشیم ؟

  • محمد ابراهیم همت

    سلام مطلب جالبی بود رسول
    مارو کم می بینی پس تو سایت خودتی ؟

    • رسول احمدپناه

      سلام . محمد جان سعی کرده ام کمی به جای چند نفر با چندین نفر در ارتباط باشم . اینطوری اگر شما هم وب سایت داشته باشید حرف هاتون رو دنبال میکنم و شما هم حرف های منو و از سطح گپ و گفت ساده به مرحله عمیقتری میرسیم .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

بیشتر بدانید

روند پیوستگی مطالب
در تلاشم که یادگیری های خودم را با شما به اشتراک بگذارم اگر نمیدانید مسیر یاد گیری چیست بیشتر با آن آشنا شوید
مسیر مطالب
هم چنین میتواند مسیر های یادگیری فعلی من را مشاهده کنید و با من در موارد که علاقه دارید هم مسیر شوید
تقویم محتوا
اگر برایتان جالب است از نوشته های آینده من باخبر شوید و در مواردی که دوست دارید مرا همراهی کنید.
آیا کامنت بزارم ؟
شاید سوال این باشد که آیا باید برای مطالبی که میخوانم نظر بدهم یا خیر . نظرات شما از هر مدلی ( پیشنهاد و انتقاد یا تشکر یا حتی فشردن دکمه لایک ) که باشد موجب میشود که از بینش و درک شما خواننده عزیز باخبر بشم و بتوانم بابت زمانی که شما برای خواندن مطالب کردید احساس رضایت و انرژی داشته باشم :)

تقویم نوشته ها

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112